Over ons

Museum de Kantfabriek is de beheerder van de voormalige bibliotheek van STIDOC (Stichting Textiel Informatie en Documentatie Centrum ). Hierin zijn de boeken opgenomen van LOKK (Landelijke Organisatie Kant Kunst), Weefnetwerk en Museum de Kantfabriek. Daarnaast vindt u ook boeken en tijdschriften uit de erfenis van het NCH (Nederlands Centrum voor Handwerken).

Met meer dan 12.000 boeken en tijdschriften is de Textielbibliotheek de grootste uitleenbibliotheek van Nederland op het gebied van textiel- en handwerkboeken. Uiteraard kunnen de boeken ook online worden geleend.

Bekijk online bibliotheek

Schenkingen

We houden ons aanbevolen voor boeken en tijdschriften op het gebied van textiel en handwerk. Op dit moment heeft Museum de Kantfabriek echter geen opslagcapaciteit meer. Zodra er weer ruimte is, vermelden we dit op deze website.